Monday, November 17, 2008

UMAT ISLAM RAMAI MURTAD????


Kenapa RAMAI ORG ISLAM yang MURTAD?????


Kerana hiburan budaya BARAT di Malaysia BERLELUASA. Tengk 8TV lah ada je cerita yang berunsur lucah. Sepatutnya cerita yang berunsur LUCAH tidak ditayangkan langsung. Orang ISLAM di Malaysia ada IMAN tetapi IMANNYA LEMAH SO ikut je NAFSU. MURTAD KENA PULAK???? DISCO banyak arak berleluasa so x murtad kenapa??? Jika kita luluskan lesen arak, sebenarnya kita pun dpat DOSA BESAR kerana Kita tak tahu siap yang minum ARAK TERSEBUT. Silap2 ank kita sendiri. NAUZUBILLAH. Kepada http://mysrimuara.blogspot.com/ jgn buat fitnah kepada ULAMAK. Nanti dilaknat olh ALLAH S.W.T.


Jalan penyelesaian ialah kita umat ISLAM BERSATU dan cari IDEA untuk menghapuskan UMAT ISLAM yang MURTAD. ZAMAN RASULULLAH S.A.W. DULU , baginda memeranginya seperti PEPERANG BANI MUSTALIK. Kita boleh ikut cara RASULULLAH S.A.W. kerana itu adalah SUNNAH NABI.


Tengok artis sekarang pakai pakaian mcm x pakai. Mereka dah tempah neraka ke???? Bukan nak mengata tapi realiti. Zaman Rasulullah S.A.W ada juga HIBURAN tapi x lah sampai menonjokan AURAT. Apakah hukum x tutup AURAT??? HUKUMNYA DOSA BESAR. Jika x pakai tudung, ada setengah ULAMAK KATA dah tergolong dalam AHLI NERAKA.


Nak ke ANAK KITA , BINI @ SAUDARA MARA KITA jadi AHLI NERAKA??? Jika x nak nasihatlah mereka.


ISLAM INI MUDAH TAPI KITA YANG BUAT PAYAH.


8 comments:

Mamak Penang said...

Assalamualaikum Lukman,

Islam ramai Murtad?..Dalam Islam tiada elobrasi Murtad.Panggilan Murtad ini perlu banyak penilitian dari undang syariah!.Lukman lebih memahami mengerti dari mamak yang kurang pendidikan.Hilang pedoman dan Iman tipis adalah puncanya.Kerana ramai diantara kita cuma "orang-orang Islam",orang-orang cuma diletakan dibendang untuk menakutkan burung yang curi makan padi.Lagi pun kita cuma pandai saja yang pandai dan cerdik adalah Allah s.w.t.

Banyakan Menulis lagi jangan putus asa!.Satu nawaithu yang murni Lukman!.Daripada berbicara politik yang hodoh...Mamak akan singgah untuk menenangkan fikiran...Insyallah!Wassalam.

AbgTuah said...

Salam Lukman,

Baik dan jujur pandangan dan penulisan saudara. Teruskan demi menegakan kebenaran.

Apai Ngelai said...

Salam Lukman,

Benar apa yang mamak cakap. Apai sangat menyokong usaha murni luqman dalam menyebarkan syiar Islam melalui blogging. Apai kagum dengan kebolehan Lukman dalam menilai pandangan secara matang dan lebih baik dari Apai, alhamdulillah.

Cuma dalam merakam pandangan terutamanya berkaitan hal agama, kita perlu sangat berhati-hati agar tidak tersasar. Begitu ramai orang sekarang cukup sensitif bab agama ni. Nasihat mamak cukup mendalam bagi apai benar katanya, jauhkan diri dari berkata-kata perkataan hodoh dalam percaturan politik - biasalah, ramai puak ekstreem terlibat dalam pertarungan. Teruskan usaha. Kami sentiasa menyokong segala kerja Lukman. Wassalam.

epiblog said...

kalau yang di atas pun tak galakkan islam yang bwh camne lagi...

LEKIR said...

Assalmualaikum Lukman,

Salah satu NGO yang tak kisah orang Islam murtad ialah Sisters in Islam

LEKIR said...

Minta maaf,tersalah tulis salam di atas

Tentera Sabilillah said...

Inilah yg dimahukn oleh golongan dajjal...

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI